Zangiota tumani XTMFMT va TEBga qarashli 14-umumiy o’rta ta’lim maktabining 8-sinf o’quvchilari bilan “Davlatning boshqaruv shakllari” mavzusidagi ochiq dars ishlanmasi

 

 

 

Darsning texnologik xaritasi

 

Mavzu

“Davlatning boshqaruv shakllari”

 

 

Maqsad va

 

 vazifalar

Maqsad:

1.O’quvchilarga davlatning boshqaruv shakllarini tushuntirish

2.O’quvchilarga monarxiya,mutlaq monarxiya va Respublika kabi davlat boshqaruv shakllarining bir-biridan nfarqi va tuzilishini o’rgatish:

3.O’quvchilarda qonunga hurmat  va fidoiylik tuyg’ularini shakllantirish;

Vazifalar:

1.O’quvchilarni davlatning qonunlariga hurmat ruhida tarbiyalash:

2.Bir-birini tushunish va hamkorlikda ishlashni o’rgatish;

3.Erkin fikrlashga chorlash.

O’quv jarayonining mazmuni

1.Dunyodagi har bir davlat o’ziga xos va mos ravishda taraqqiyot yo’liga ega ekanligi va avvalo mana shu davlatning mustahkamlovchi kuchi huquq ekanligi hamda qonunlarga qat’iy rioya qilish lozimligini uqtirish:

2.O’zbekistonda davlat boshqaruvi tizimi haqidagi bilimlarga ega bo’lish;

O’quv jarayonini amalgam oshirish texnologiyalari

Darsning turi: Noan’anaviy. Guruhlarda ishlash.

Usul: Aqliy hujum, mantiqiy fikrlash, ,,Huquqlar shari”o’yini, FSMU texnologiyasi, “Bingo” o’yini

Shakl: kichik guruhlarda ishlash;

Vosita: darslik,  mavzuga oid ko’rgazmali materiallar, oq qog’oz,qora qalam

Nazorat: test nazorati

Baholash: 5 balla tizim asosida

Kutiladigan natijalar

 

 

O’qituvchi:  mavzuni o’quvchilar tomonidan yaxshi o’zlashtirilishiga erishiladi.O’quvchilarni o’z ustida mustaqil ishlashga o’rgatadi. O’quvchilarni darsga nisbatan qiziqishlarini oshiradi.Jamoa bo’lib bir-birini eshitishga o’rgatadi.

O’quvchi: Yangi bilimlarni egallaydi ,darsga qiziqishi ortadi. Mustaqil va faol bo’lishga intiladi.Ikkinchi shaxsni tinglashni o’rganadi.

 

Kelgusi rejalar

Ilg’or pedagogic texnalogiyalarni o’zlashtirish, pedagogic mahoratni oshirish. Dars samaradorligini oshirish.

O’quvchilarni Vatanparvar komil inson etib tarbiyalash.

 

 

Darsning borishi

 

O’quvchilar darsga kirishlari bilan sanoq ya’ni guruh nomlari bilan bo’linishadi M: Advakatlar, Prokrorlar, Tergovchilar, Sudyalar jamoalari.

         Oquvchilar guruhlarga bo’linib o’tirib olishgach o’zlariga jamoa sardori saylab olishadi.

         O’tilgan mavzuni so’rash (mustahkamlash) huquqlar shari o’yini asosida  Har bir jamoa ishtirokchisida bir huquq nomi yozilgan shar bu uchun o’quvchilarga oldingi darsda shar olib kelishlari aytiladi. Sharlarga huquqlar nomini yozib olishlari uchun 2-daqiqa vaqt beriladi M: yashash, ta’lim olish, mehnat qilish…kabilar. O’yin sharti shundan iboratki bir guruh ikkinchi guruhga o’tgan mavzudan savol beradi, ikkinchi guruh savolga javob bera olmasa jamoa ishtirokchilaridan biri qo’lidagi sharni savol bergan guruh ishtirokchisiga beradi. O’yin shunday davom etadi oxirda qaysi jamoa eng ko’p huquqlarni qo’lga kiritsa shu jamoa rag’bat kartochkasiga ega bo’ladi. (kartochkalar oldindan tayyorlab qo’yilishi lozim) 10-daqiqa vaqt ajratiladi.

         Yangi mavzu

Mavzu har bir guruhga bo’lib beriladi. O’quvchilar mavzuni o’qib bo’lganlaridan keyin jamoadan bir ishtirokchi o’z bo’limini qolgan guruhlarga so’zlab beradi.M: Monarxion boshqaruv bir guruga .Respublika boshqaruvi bir guruhga, mutlaq monarxiya bir guruhga….

         Har bir guruh o’z ma’lumotlarini yetkazib bo’lgach o’qituvchi umumlashtirib xulosa qiladi va o’quvchilar bilimini oshirish va mustahkamlash uchun “ Bingo” o’yini o’tqaziladi

 

Davlat nomi

Boshqaruv shakli

O’zbekiston

 

Rossiya

 

AQSH

 

Fransiya

 

Ispaniya

 

Afg’oniston

 

Daniya

 

Angliya

 

Avstraliya

 

Tojikiston

 

Qatar

 

Eron

 

Arabiston

 

 

         Mavzuni mustahkamlash:

 

Davlatning boshqaruv shakllaridan qaysi biri ijobiy deb o’ylaysiz va nima uchun? Fikringizni ushbu texnologiya asosida bayon qiling.

 

 

 

 

 

O’quvchilarni baholash: Darsdagi ishtirokiga asoslanib besh ballik tizimda baholanadi.

Uyga vazifa: Darsda boshqaruv shakli aniqlanmagan davlatlardan 15 ta davlatning boshqaruv shaklini aniqlab yozib kelish.

 

Mavzuning o’zlashtirilganlik darajasini bilish uchun test

 

1.O’zbekistonning boshqaruv shakli qanday?

A.Respublika 

B.Monarxiya

S.Aralash Respublika

2Davlatning boshqaruvining qanday shakllari mavjud?

A.Huquqiy, Respublika, Totalitar, Monarxiya

B.Monarxiya va Respublika

S.Unitar va Respublika

3.O’zbekistonda fuqorolik jamiyatining dastlabki elementi

A. Siyosiy partiyalar va ijtimoiy-siyosiy harakatlar.

B Jamoatchilik fikrini o’rganuvchi tashkilotlar.

S.Barchasi

 

4.,,Fozil odamlar shahri asari” ning muallifi

A. Abu Nasr Farobiy   

B.Aflotun

S. Beruniy

 

5.Ekologik harakat qachon tuzilgan?

A.2010-yil 1-mart

B.2008-yil 2-avgust

S2001-yil 10-iyul

 

6.O’zbekistonda nechta partiya bor”

A. 2 ta   B.5 ta   S.4 ta

 

7.O’zbekistonda fuqorolik jamiyatini shakllantirishning muhim elementi bu:

A.Huquqning ustivorligi

B.Ko’ppartiyaviylik tizimini shakllantirish

S.Bag’rikenglik

 

 

 

Mavzu yusasidan sinflar  kesimida o’zlashtirganlik darajasi

 

 

 

 

 

 

O’zbekiston Respublikasi Xalq Ta’limi Vazirligi Toshkent viloyati Zangiota tumanidagi Xalq Ta’limi muassasalari faoliyatini metodik ta’minlash va tashkil etish bo’limiga qarashli 14-umumiy o’rta ta’lim maktabining huquq va tarix fanidan tadqiqotchi o’qituvchi Zulfiqorova Azizaning darslarda qo’llagan ilg’or pedagogic texnologiyalar yuzasidan qilgan

 

 

HISOBOTI

           Men 7-9 sinflarda huquq va tarix darslarida quyidagi ilg’or usullardan  keng foydalandim. Bular:

1.Aqliy hujum                                                     10.Hosildor daraxt

2.Klaster                                                              11.Muammoli vaziyat

3.Kungaboqar                                                      12.Jadvallar

4.Bumerang                                                         13.Blits-so’rov         

5.Krassvord                                                         14.Huquqlar shari

6.Bol arilar                                                          15.Mevani uzib ko’r

7.Zinama-zina                                                     16.O’rgimchak to’ri

8.Bahs- munozara                                               17.Uch burchak

9.Ven diagrammasi                                             18.Xatosini top

 

        Yuqoridagi usullarning ko’pchiligi kutilgan natijalarni berdi. Ammo ulat orasida o’quvchilar va o’qituvchiga qiyinchilik va noqulaylik tug’diradiganlari ham bor. Masalan o’rgimchak to’ri usuli sinf xonada anchagina noqulay va o’quvchilarga ham u qadar ma’qul tushmadi. Sabab  ipni xonaning u burchagidan bu burchagiga olib o’tish, uning chalkashib qolishi va o’quvchilar harakatiga xalal berishi bilan unchalik ma’qul kelmaydi

          8- sinf huquq darslarida esa Klaster, Huquqlar shari, Aqliy hujum, Muammoli vaziyat, FSMU texnologiyasi kabi usullar o’z samarasini berdi va o’quvchilarni ham qiziqtira oldi. Ayniqsa huquqlar shari usuli o’quvchilarda yaxshi o’zlashtiriladi va butun sinf ishtirok etadi.

           9-sinflarda Aqliy hujum, Bahs-munozara, Ven diagrammasi va Blits-so’rov yaxshi natijalar berdi. Tarix darsida davlat yoki hududlar, qirol, shohlar o’rtasidagi tafovut va o’xshash tomonlarini solishtirish uchun  Ven  diagrammasidan foydalanish qulay va yaxshi samara beradi.                                         

 

 

 

 

 

 

Zangiota tumani XTMFMT va TEBga qarashli 14-umumiy o’rta ta’lim maktabi huquq va tarix fanidan tadqiqotchi o’qituvchi Zulfiqorova Aziza Abdukarimovnaning huquq fanidan bir soatlik ochiq dars ishlanmasi

 

 

SINFI : 8-b

SANASI: 4.10.2012 yil

MAVZU: Davlatning boshqaruv shakllari                                                    

 

                 

 

 

 <<orqaga

Hosted by uCoz