Zangiota tumani XTMFMT va TEBga qarashli 14-umumiy o’rta ta’lim maktabi huquq va tarix fanidan tadqiqotchi o’qituvchi Zulfiqorova Aziza Abdukarimovnaning tarix fanidan bir soatlik ochiq dars ishlanmasi

 

MAVZU:

XIX asrning ikkinchi yarmi  XX asr boshlarida

QORAQALPOQLAR  MADANIYATI

 

XIX asrning ikkinchi yarmi  XX asr boshlarida QORAQALPOQLAR  MADANIYATI

 

  Mavzu

XIX asrning ikkinchi yarmi  XX asr boshlarida QORAQALPOQLAR  MADANIYATI

 

 

Maqsad va

 

 vazifalar

Maqsad:

1.O'quchilarga qoraqalpoqlarning boy tarixiy  madaniyati, xalq og'zaki ijodi, vatanparvarlik va qahramonlik g'oyalari bilan yog'rilgan  xalq dostonlari va ularning  mazmuni haqida ma'lumot berish;

2.O'quvchilarga qoraqalpoq  adabiyoti va uning namoyandalari hayoti va ijodi haqida  ma'lumot berish;

3.Hukumatimiz tomonidan qoraqalpoq madaniyati nomoyandalarining  merosini tiklash borasida  olib borayotgan siyosati haqidagi bilimlarini  rivojlantirish;

Vazifalar:

1.O’quvchilarni buyuk bobokolonlar ruhiga hurmat ruhida tarbiyalsh:

2.Bir-birini tushunish va hamkorlikda ishlashni o’rgatish;

3.Erkin fikrlashga chorlash.

O’quv jarayonining mazmuni

1.Dunyodagi har bir davlat o’ziga xos va mos ravishda tarixiga ega ekanligi va avvalo mana shu davlatning kelajagini  mustahkamlovchi kuchi tarix ekanligi hamda tarixiy shaxslarning o’gitlariga rioya qilish lozimligini uqtirish:

2.Qoraqalpoq madaniyati haqidagi bilimga ega bo'lish;

O’quv jarayonini amalga oshirish texnologiyalari

Darsning turi: Noan’anaviy. Guruhlarda ishlash.

Usul: ”B.B.B”, “Raqamlar so'zlaydi”, “Insert”  usullari.

Shakl: kichik guruhlarda ishlash;

Vosita: darslik,  multimediya, oq qog’oz,mavzuga oid tarqatma materiallar

Nazorat: test nazorati

Baholash: 5 balla tizim asosida

Kutiladigan natijalar

 

 

O’qituvchi:O’quvchining o’qishga bo’lgan ishtiyoqini oshirish, o’z-o’zini baholashnining o’sishi. O’quvchilarni o’z ustida mustaqil ishlashga o’rgatadi. Jamoa bo’lib bir-birini eshitishga o’rgatadi.

O’quvchi: Yangi bilimlarni egallaydi, darsga qiziqishi ortadi. Mustaqil va faol bo’lishga intiladi.Ikkinchi shaxsni tinglashni o’rganadi.

 

Kelgusi rejalar

Ilg’or pedagogic texnalogiyalarni o’zlashtirish, pedagogic mahoratni hamda dars samaradorligini oshirish.

O’quvchilarni Vatanparvar komil inson etib tarbiyalash.

         Darsning borishi: O’qituvchi o’quvchilar bilan salomlashib davomad aniqlab olinadi. Bugungi kun yangiliklari haqida o’quvchilar bilan suhbat uyushtiriladi. O’quvchilar o’tirgan joylarida raqamlar asosida guruhlarga bo’linib olishadi.  M:1-30 4 yoki 5 guruhga bo’linib olishadi va har bir guruh o’ziga guruh sardori va nom tanlab olishadi.( bu jarayon  uchun 5-daqiqa vaqt ajratiladi)

         O’tilgan mavzuni takrorlash

         O'tilgan mavzuni takrorlash uchun ”To’g’risini toping”usulidan foydalaniladi.O'tilgan mavzu yuzasidan  savollar, izohli so'zlar va atamalar o'qituvchi tomonidan yoziladi o'quvchilar doskaga chiqib javoblarni to’g’risini yozadilar. (O’tilgan mavzuni takrorlash uchun 7-daqiqa vaqt ajratiladi.)

 

1.1868 yilgi Rossiya gazetasida qoraqalpoqlarning qaysi qaysi mashg’uloti haqida yoziladi?

Muhammad Rahimxon II

2.Amudaryo bo’limida qoraqalpoqlar soni qancha bo’lgan?

2500kv.metr yer

3.”Qoraqalpoq ulusi”qaysi xon davrida tashkil qilingan?

Dehqonchilik

4.Amudaryo bo’limi nechanchi yilda tashkil etilgan?

70 ming

5.Tanob bu-

Yer hosilining teng yarmi

6.Jarmish bu-

1878-yil

7.Chimboy bu-

Joy nomi

 

  

1.1868 yilgi Rossiya gazetasida qoraqalpoqlarning qaysi qaysi mashg’uloti haqida yoziladi?

Dehqonchilik

2.Amudaryo bo’limida qoraqalpoqlar soni qancha bo’lgan?

70 ming

3.”Qoraqalpoq ulusi”qaysi xon davrida tashkil qilingan?

Muhammad Rahimxon II

4.Amudaryo bo’limi nechanchi yilda tashkil etilgan?

1878-yil

5.Tanob bu-

2500kv.metr yer

6.Jarmish bu-

Yer hosilining teng yarmi

7.Chimboy bu-

Joy nomi

     

 

          Yangi mavzu ustida ishlash (20 daqiqa)

         Yangi mavzu matni guruhlarga bo’lib beriladi.

1-guruhga:Qoraqalpoq xalq og’zaki ijodi:

2-guruhga:Ajiniyoz Qasiboy o’g’li

3-guruhga:Berdaq

4.-guruhga: Ilm fan

       Guruhlar tayyor bo’lishgach “Raqamlar so’zlaydi” usulidan foydalaniladi. Bunda o’qituvchi hohlagan raqamini aytishi mumkin aytilgan raqamdagi o’quvchi o’z matni haqidagi ma’lumotlarni berishi lozim. Mavzu to’liq o’zlashtirilib bo’ilngach o’qituvchi tomonidan darslikda yo’q ma’lumotlar beriladi va slaydlar orqali qoraqalpoq madaniyatiga va shoirlariga tegishli bo’lgan ma’lumotlar taqdim etiladi.So’ngra o’qituvchi tomonidan xulosa qilinadi.                              

           Mavzuni mustahkamlash (8-daqiqa)

 Insert jadvalini “B.B.B” usulida to’ldirish

 

t/r

Adibning nomi

Asarlari

Asosiy g’oyasi

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Masalan:

1.Berdaq faoliyati

2.O’mirbek laqqi

3.Ajiniyoz

 

  Dars yakunlarini chiqarish (4-daqiqa)

1.O’quvchilar tomonidan berilgan savollarga javob berish

2.Baholarni e’lon qilish

 

    Uyga vazifa (2 daqiqa)

1.Mavzu oxirida berilgan berilgan savollarga  javob yozish.

2.Darslikdagi “O’zingizni sinang” ruknini daftarga to’ldirib yozib kelish

3.25 “Jadidchilik harakatining vujudga kelishi” mavzusi bilan tanishib kelish.

 

  

 

Описание:

                                                                                              

<<orqaga

Hosted by uCoz