Zangiota tumani XTMFMT va TEBga qarashli 14-umumiy orta talim maktabi huquq va tarix fanidan tadqiqotchi oqituvchi Zulfiqorova Aziza Abdukarimovnaning tarix fanidan bir soatlik ochiq dars ishlanmasi
MAVZU:
XIX asrning ikkinchi yarmi XX asr boshlarida
QORAQALPOQLAR MADANIYATI
XIX asrning ikkinchi yarmi XX asr boshlarida QORAQALPOQLAR MADANIYATI
Mavzu |
XIX asrning ikkinchi yarmi XX asr boshlarida QORAQALPOQLAR MADANIYATI |
Maqsad va
vazifalar |
Maqsad: 1.O'quchilarga qoraqalpoqlarning boy tarixiy madaniyati, xalq og'zaki ijodi, vatanparvarlik va qahramonlik g'oyalari bilan yog'rilgan xalq dostonlari va ularning mazmuni haqida ma'lumot berish; 2.O'quvchilarga qoraqalpoq adabiyoti va uning namoyandalari hayoti va ijodi haqida ma'lumot berish; 3.Hukumatimiz tomonidan qoraqalpoq madaniyati nomoyandalarining merosini tiklash borasida olib borayotgan siyosati haqidagi bilimlarini rivojlantirish; Vazifalar: 1.Oquvchilarni buyuk bobokolonlar ruhiga hurmat ruhida tarbiyalsh: 2.Bir-birini tushunish va hamkorlikda ishlashni orgatish; 3.Erkin fikrlashga chorlash. |
Oquv jarayonining mazmuni |
1.Dunyodagi har bir davlat oziga xos va mos ravishda tarixiga ega ekanligi va avvalo mana shu davlatning kelajagini mustahkamlovchi kuchi tarix ekanligi hamda tarixiy shaxslarning ogitlariga rioya qilish lozimligini uqtirish: 2.Qoraqalpoq madaniyati haqidagi bilimga ega bo'lish; |
Oquv jarayonini amalga oshirish texnologiyalari |
Darsning turi: Noananaviy. Guruhlarda ishlash. Usul: B.B.B, Raqamlar so'zlaydi, Insert usullari. Shakl: kichik guruhlarda ishlash; Vosita: darslik, multimediya, oq qogoz,mavzuga oid tarqatma materiallar Nazorat: test nazorati Baholash: 5 balla tizim asosida |
Kutiladigan natijalar
|
Oqituvchi:Oquvchining oqishga bolgan ishtiyoqini oshirish, oz-ozini baholashnining osishi. Oquvchilarni oz ustida mustaqil ishlashga orgatadi. Jamoa bolib bir-birini eshitishga orgatadi. Oquvchi: Yangi bilimlarni egallaydi, darsga qiziqishi ortadi. Mustaqil va faol bolishga intiladi.Ikkinchi shaxsni tinglashni organadi. |
Kelgusi rejalar |
Ilgor pedagogic texnalogiyalarni ozlashtirish, pedagogic mahoratni hamda dars samaradorligini oshirish. Oquvchilarni Vatanparvar komil inson etib tarbiyalash. |
Darsning borishi: Oqituvchi oquvchilar bilan salomlashib davomad aniqlab olinadi. Bugungi kun yangiliklari haqida oquvchilar bilan suhbat uyushtiriladi. Oquvchilar otirgan joylarida raqamlar asosida guruhlarga bolinib olishadi. M:1-30 4 yoki 5 guruhga bolinib olishadi va har bir guruh oziga guruh sardori va nom tanlab olishadi.( bu jarayon uchun 5-daqiqa vaqt ajratiladi)
Otilgan mavzuni takrorlash
O'tilgan mavzuni takrorlash uchun Togrisini topingusulidan foydalaniladi.O'tilgan mavzu yuzasidan savollar, izohli so'zlar va atamalar o'qituvchi tomonidan yoziladi o'quvchilar doskaga chiqib javoblarni togrisini yozadilar. (Otilgan mavzuni takrorlash uchun 7-daqiqa vaqt ajratiladi.)
1.1868 yilgi Rossiya gazetasida qoraqalpoqlarning qaysi qaysi mashguloti haqida yoziladi? |
Muhammad Rahimxon II |
2.Amudaryo bolimida qoraqalpoqlar soni qancha bolgan? |
2500kv.metr yer |
3.Qoraqalpoq ulusiqaysi xon davrida tashkil qilingan? |
Dehqonchilik |
4.Amudaryo bolimi nechanchi yilda tashkil etilgan? |
70 ming |
5.Tanob bu- |
Yer hosilining teng yarmi |
6.Jarmish bu- |
1878-yil |
7.Chimboy bu- |
Joy nomi |
1.1868 yilgi Rossiya gazetasida qoraqalpoqlarning qaysi qaysi mashguloti haqida yoziladi? |
Dehqonchilik |
2.Amudaryo bolimida qoraqalpoqlar soni qancha bolgan? |
70 ming |
3.Qoraqalpoq ulusiqaysi xon davrida tashkil qilingan? |
Muhammad Rahimxon II |
4.Amudaryo bolimi nechanchi yilda tashkil etilgan? |
1878-yil |
5.Tanob bu- |
2500kv.metr yer |
6.Jarmish bu- |
Yer hosilining teng yarmi |
7.Chimboy bu- |
Joy nomi |
Yangi mavzu ustida ishlash (20 daqiqa)
Yangi mavzu matni guruhlarga bolib beriladi.
1-guruhga:Qoraqalpoq xalq ogzaki ijodi:
2-guruhga:Ajiniyoz Qasiboy ogli
3-guruhga:Berdaq
4.-guruhga: Ilm fan
Guruhlar tayyor bolishgach Raqamlar sozlaydi usulidan foydalaniladi. Bunda oqituvchi hohlagan raqamini aytishi mumkin aytilgan raqamdagi oquvchi oz matni haqidagi malumotlarni berishi lozim. Mavzu toliq ozlashtirilib boilngach oqituvchi tomonidan darslikda yoq malumotlar beriladi va slaydlar orqali qoraqalpoq madaniyatiga va shoirlariga tegishli bolgan malumotlar taqdim etiladi.Songra oqituvchi tomonidan xulosa qilinadi.
Mavzuni mustahkamlash (8-daqiqa)
Insert jadvalini B.B.B usulida toldirish
t/r |
Adibning nomi |
Asarlari |
Asosiy goyasi |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
Masalan:
1.Berdaq faoliyati
2.Omirbek laqqi
3.Ajiniyoz
Dars yakunlarini chiqarish (4-daqiqa)
1.Oquvchilar tomonidan berilgan savollarga javob berish
2.Baholarni elon qilish
Uyga vazifa (2 daqiqa)
1.Mavzu oxirida berilgan berilgan savollarga javob yozish.
2.Darslikdagi Ozingizni sinang ruknini daftarga toldirib yozib kelish
3.25 Jadidchilik harakatining vujudga kelishi mavzusi bilan tanishib kelish.