Zangiota tumani XTMFMT va TEBga qarashli 14-umumiy o’rta ta’lim maktabining 9-sinf o’quvchilari bilan ,, Diniy    ekstremizm va terrorizm” mavzusidagi ochiq dars ishlanmasi

 

Darsning texnologik xaritasi

 

Mavzu

,,Diniy ekstremizm va terrorizm”

 

 

Maqsad va

 

 vazifalar

Maqsad:

1.O’quvchilarga bugungi kunda ko’plab dunyo davlatlarida diniy oqimlar tomonidan sodir etilayotgan terrorik harakatlar va larni keltirib chiqarayotgan omillar haqidagi ma’lumotlarni berish;

2.O’quvchilarga diniy oqimlarga tushib qolmaslik uchun nimalarga ahamiyat berish lozimligini tushuntirish;

3.Bugungi kunda mavjud bo’lgan diniy ekstremistik oqimlar va ularning asl maqsadlari hokimiyatni qo’ga kiritish hamda konstitutsiyaviy tizimni ag’darib o’rniga islom davlati qurishga intilayotganliklarini tushuntirish.

Vazifalar:

1.O’quvchilarda bunday salbiy illatlarga qarshi immunitet hosil qilish;

2.Missionerlar tuzog’iga tushib qolmasliklari uchun nimalarga ahamiyat berish lozimligini uqtirish;

3.Erkin fikrlashga chorlash.

O’quv jarayonining mazmuni

1.Yoshlarni Vatanni sevish va uning ravnaqi uchun hissa qo’shishga undash;

2.Diniy ekstremizm va tewrrorizmga qarshi hamkorlikda kurashga chorlash;

O’quv jarayonini amalgam oshirish texnologiyalari

Darsning turi: Noan’anaviy. Guruhlarda ishlash.

Usul: Bahs-munozara,mantiqiy fikrlash, ,,Qarorlar daraxtii”o’yini, FSMU texnologiyasi

Shakl: kichik guruhlarda ishlash;

Vosita: darslik,  mavzuga oid ko’rgazmali materiallar

Texnik vosita: Multimediya

Nazorat: test nazorati

Baholash: 5 balla tizim asosida

Kutiladigan natijalar

 

 

O’qituvchi:  mavzuni o’quvchilar tomonidan yaxshi o’zlashtirilishiga erishiladi.O’quvchilarni o’z ustida mustaqil ishlashga o’rgatadi. O’quvchilarni darsga nisbatan qiziqishlarini oshiradi.Jamoa bo’lib bir-birini eshitishga o’rgatadi.

O’quvchi: Yangi bilimlarni egallaydi ,darsga qiziqishi ortadi. Mustaqil va faol bo’lishga intiladi.Ikkinchi shaxsni tinglashni o’rganadi.

 

Kelgusi rejalar

Ilg’or pedagogic texnalogiyalarni o’zlashtirish, pedagogic mahoratni oshirish. Dars samaradorligini oshirish.

 

 

                                   Darsning borishi

         O’quvchilar darsga eshikdan kirishda sanoq asosida guruhlarga bo’linib olishadilar.

Oquvchilar guruhlarga bo’linib o’tirib olishgach o’zlariga jamoa sardori saylab olishadi.

         O’qituvchi:Bugun biz sizlar bilan o’tadigan mavzuimiz juda ham qiziq va bahs munozaraga boy.Siz bu haqda matbuot va televideniya orqali ham anchagina ma’lumotlarga egasiz. ,,Xunrezlik” va ,,Jaholat sirtmog’i” filmlari orqali va o’tgan darslardagi ma’lumotlar ham sizning bu haqdagi bilimlaringizni yanada boyitganiga ishonaman.

         O’qituvchi tomonidan bahs munozara uchun savollar beriladi:

Savol: Siz bunday oqimlardan qaysilarini bilasiz?

         Har bir guruh javobi eshitilib, o’qituvchi tomonidan to’ldiriladi. Savollar ketma-ketligi davom ettirilib,o’qituvchi tomonidan xulosa qilinib boriladi.

Savol:Bunday oqimlar ta’siriga tushib qolmaslik uchun nimalarga ahamiyat berishimiz lozim?

         Bahs munozara yakunlanib, o’quvchilar ma’lumotlarga ega bo’lganliklaridan so’ng ,,qarorlar daraxti” o’yini o’tkaziladi.Buning uchun o’qituvchi oldindan tahlil qilinadigan muammoni belgilaydi va guruhlar uchun tayyorlangan jadvallar tarqatiladi.

         Muammo: Diniy va ekstremistik oqimlarga barham berish mumkinmi?

 

Muammo o’qituvchi tomonidan berilgach o’yin uchun 10-12 daqiqacha vaqt beriladi. Guruhlarda ish olib boorish vaqtida  ishtirokchilar har bir variantning afzalliklari va kamchiliklarini yozib chiqadilar.

         Taqdimot o’tqazish vaqtida guruh muammoni hal qilish bo’yicha o’z variantini yopib turadi. Boshqa guruhlar ishtirokchilari o’z do’stlarini diqqat bilan tinglaydilar va ular taqdim etgan ,,+” va ,,-“ jihatlar natijalari bo’yicha guruh qanday to’xtamga kelganligini aniqlashga harakat qiladilar.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       

 

Подпись: Muammo

  

 

 

 

 

 

 

 


 

+

 

---

 

 

+

 

          -

    

 

+

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O’quvchilarning har bir guruh vaziyatdan kelib chiqib muommoni hal qilish yo’llari ko’rib chiqilib xulosa qilinadi.

         O’qituvchi: Bizga yaxshi ma’lumki O’zbekiston dunyoviy davlat lekin shu bilan bir qatorda diniy va e’tiqod erkinligi belgilab qo’yilgan.Diniy oqimdagi g’alamislar esa o’z maqsadlari yo’lida bundan no’to’g’ri foydalanishga urinmoqda. Siz hozir e’tiboringizni ekranga qarating.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O’qituvchi slaydalarni namoyish etganidan keyin xulosa qilinadi.

 

 

         Mavzuni mustahkamlash:

 

O’zbekistonda fuqorolarga har xil oqimlarga qarshi immunitet hosil qilish uchun nima qilish- zarur deb o’ylaysiz? Fikringizni FSMU texnologiyasi asosida bildiring

 

 

 

 

 

O’quvchilarni baholash: Darsdagi ishtirokiga asoslanib besh ballik tizimda baholanadi.

 

Yyga vazifa: ,, Biz diniy oqimlar va terrorizmga qarshimiz” mavzusida insho yozib kelish.

 

 

 

 

Mavzu yusasidan sinflar  kesimida o’zlashtirganlik darajasi

 

 

<< orqaga

Hosted by uCoz