Zangiota tumani XTMFMT va TEBga qarashli 14-umumiy orta talim maktabining 9-sinf oquvchilari bilan ,, Diniy ekstremizm va terrorizm mavzusidagi ochiq dars ishlanmasi
Mavzu |
,,Diniy ekstremizm va terrorizm |
Maqsad va
vazifalar |
Maqsad: 1.Oquvchilarga bugungi kunda koplab dunyo davlatlarida diniy oqimlar tomonidan sodir etilayotgan terrorik harakatlar va larni keltirib chiqarayotgan omillar haqidagi malumotlarni berish; 2.Oquvchilarga diniy oqimlarga tushib qolmaslik uchun nimalarga ahamiyat berish lozimligini tushuntirish; 3.Bugungi kunda mavjud bolgan diniy ekstremistik oqimlar va ularning asl maqsadlari hokimiyatni qoga kiritish hamda konstitutsiyaviy tizimni agdarib orniga islom davlati qurishga intilayotganliklarini tushuntirish. Vazifalar: 1.Oquvchilarda bunday salbiy illatlarga qarshi immunitet hosil qilish; 2.Missionerlar tuzogiga tushib qolmasliklari uchun nimalarga ahamiyat berish lozimligini uqtirish; 3.Erkin fikrlashga chorlash. |
Oquv jarayonining mazmuni |
1.Yoshlarni Vatanni sevish va uning ravnaqi uchun hissa qoshishga undash; 2.Diniy ekstremizm va tewrrorizmga qarshi hamkorlikda kurashga chorlash; |
Oquv jarayonini amalgam oshirish texnologiyalari |
Darsning turi: Noananaviy. Guruhlarda ishlash. Usul: Bahs-munozara,mantiqiy fikrlash, ,,Qarorlar daraxtiioyini, FSMU texnologiyasi Shakl: kichik guruhlarda ishlash; Vosita: darslik, mavzuga oid korgazmali materiallar Texnik vosita: Multimediya Nazorat: test nazorati Baholash: 5 balla tizim asosida |
Kutiladigan natijalar
|
Oqituvchi: mavzuni oquvchilar tomonidan yaxshi ozlashtirilishiga erishiladi.Oquvchilarni oz ustida mustaqil ishlashga orgatadi. Oquvchilarni darsga nisbatan qiziqishlarini oshiradi.Jamoa bolib bir-birini eshitishga orgatadi. Oquvchi: Yangi bilimlarni egallaydi ,darsga qiziqishi ortadi. Mustaqil va faol bolishga intiladi.Ikkinchi shaxsni tinglashni organadi. |
Kelgusi rejalar |
Ilgor pedagogic texnalogiyalarni ozlashtirish, pedagogic mahoratni oshirish. Dars samaradorligini oshirish. |
Darsning borishi
Oquvchilar darsga eshikdan kirishda sanoq asosida guruhlarga bolinib olishadilar.
Oquvchilar guruhlarga bolinib otirib olishgach ozlariga jamoa sardori saylab olishadi.
Oqituvchi:Bugun biz sizlar bilan otadigan mavzuimiz juda ham qiziq va bahs munozaraga boy.Siz bu haqda matbuot va televideniya orqali ham anchagina malumotlarga egasiz. ,,Xunrezlik va ,,Jaholat sirtmogi filmlari orqali va otgan darslardagi malumotlar ham sizning bu haqdagi bilimlaringizni yanada boyitganiga ishonaman.
Oqituvchi tomonidan bahs munozara uchun savollar beriladi:
Savol: Siz bunday oqimlardan qaysilarini bilasiz?
Har bir guruh javobi eshitilib, oqituvchi tomonidan toldiriladi. Savollar ketma-ketligi davom ettirilib,oqituvchi tomonidan xulosa qilinib boriladi.
Savol:Bunday oqimlar tasiriga tushib qolmaslik uchun nimalarga ahamiyat berishimiz lozim?
Bahs munozara yakunlanib, oquvchilar malumotlarga ega bolganliklaridan song ,,qarorlar daraxti oyini otkaziladi.Buning uchun oqituvchi oldindan tahlil qilinadigan muammoni belgilaydi va guruhlar uchun tayyorlangan jadvallar tarqatiladi.
Muammo: Diniy va ekstremistik oqimlarga barham berish mumkinmi?
Muammo oqituvchi tomonidan berilgach oyin uchun 10-12 daqiqacha vaqt beriladi. Guruhlarda ish olib boorish vaqtida ishtirokchilar har bir variantning afzalliklari va kamchiliklarini yozib chiqadilar.
Taqdimot otqazish vaqtida guruh muammoni hal qilish boyicha oz variantini yopib turadi. Boshqa guruhlar ishtirokchilari oz dostlarini diqqat bilan tinglaydilar va ular taqdim etgan ,,+ va ,,- jihatlar natijalari boyicha guruh qanday toxtamga kelganligini aniqlashga harakat qiladilar.
+ |
--- |
|
+ |
- |
|
+ |
- |
|
|
|
|
|
|
Oquvchilarning har bir guruh vaziyatdan kelib chiqib muommoni hal qilish yollari korib chiqilib xulosa qilinadi.
Oqituvchi: Bizga yaxshi malumki Ozbekiston dunyoviy davlat lekin shu bilan bir qatorda diniy va etiqod erkinligi belgilab qoyilgan.Diniy oqimdagi galamislar esa oz maqsadlari yolida bundan notogri foydalanishga urinmoqda. Siz hozir etiboringizni ekranga qarating.
Oqituvchi slaydalarni namoyish etganidan keyin xulosa qilinadi.
Mavzuni mustahkamlash:
Ozbekistonda fuqorolarga har xil oqimlarga qarshi immunitet hosil qilish uchun nima qilish- zarur deb oylaysiz? Fikringizni FSMU texnologiyasi asosida bildiring
Oquvchilarni baholash: Darsdagi ishtirokiga asoslanib besh ballik tizimda baholanadi.
Yyga vazifa: ,, Biz diniy oqimlar va terrorizmga qarshimiz mavzusida insho yozib kelish.
Mavzu yusasidan sinflar kesimida ozlashtirganlik darajasi